İNSANIN CANINI ALLAH MI , MELEKLER Mİ ALIR?
İddianın gücü: Zayıfİddia:
İlk iki âyette canları ölüm meleğinin aldığı bildirilirken, üçüncü âyette, Allah’ın aldığı yazılıdır. Bu çelişki değil mi?
Ayetler:
Size vekil kılınan [görevlendirilen] ölüm meleği canınızı alacaktır. (Secde 11)
Melekler onların yüzlerine ve arkalarına vurarak canlarını alırken durumları nasıl olacak? (Muhammed 27)
Allah, öleceklerin ölümleri gelince, ölmeyeceklerin de uykuları esnasında canlarını alır. Ölmelerine hükmettiği kimselerinkini tutar, diğerlerini bir süreye kadar salıverir. Elbette düşünenler için bunda alınacak ibretler vardır. (Zümer 42)
Size vekil kılınan [görevlendirilen] ölüm meleği canınızı alacaktır. (Secde 11)
Melekler onların yüzlerine ve arkalarına vurarak canlarını alırken durumları nasıl olacak? (Muhammed 27)
Allah, öleceklerin ölümleri gelince, ölmeyeceklerin de uykuları esnasında canlarını alır. Ölmelerine hükmettiği kimselerinkini tutar, diğerlerini bir süreye kadar salıverir. Elbette düşünenler için bunda alınacak ibretler vardır. (Zümer 42)
Cevap:
Ölüm ve yaşam kararı tümden Allah’a aittir. Öldürende yaşatanda odur. Araya vasıtalar girmesi bu durumu değiştirmez. Vefat ettirme olayında melekler sadece vekil görevli konumundadırlar.
ŞEFAAT VAR MI YOK MU?
İddianın gücü: Zayıf
İLGİLİ AYETLER:
İLGİLİ AYETLER:
Edemez diyen ayetler:
· Bakara/48
Kimsenin kimseden faydalanamayacağı, kimseden bir şefaat kabul edilmeyeceği, kimseden bir fidye alınmayacağı ve yardım görülmeyeceği günden korunun.
Kimsenin kimseden faydalanamayacağı, kimseden bir şefaat kabul edilmeyeceği, kimseden bir fidye alınmayacağı ve yardım görülmeyeceği günden korunun.
· Bakara/123
Kimsenin kimse namına bir şey ödemeyeceği, hiç kimseden fidye alınmayacağı, kimseye şefaatin yarar sağlamayacağı ve onların yardım görmeyeceği günden korunun.
Kimsenin kimse namına bir şey ödemeyeceği, hiç kimseden fidye alınmayacağı, kimseye şefaatin yarar sağlamayacağı ve onların yardım görmeyeceği günden korunun.
· İnfitar/19
O gün, kimsenin kimseye hiçbir fayda sağlamayacağı bir gündür. O gün buyruk, yalnız Allah’ındır.
O gün, kimsenin kimseye hiçbir fayda sağlamayacağı bir gündür. O gün buyruk, yalnız Allah’ındır.
· Secde/4
Gökleri, yeri ve ikisinin arasında bulunanları altı günde yaratan, sonra arşa hükmeden Allah’tır. O’ndan başka bir dostunuz ve şefaatçiniz yoktur. Düşünmüyor musunuz?
Gökleri, yeri ve ikisinin arasında bulunanları altı günde yaratan, sonra arşa hükmeden Allah’tır. O’ndan başka bir dostunuz ve şefaatçiniz yoktur. Düşünmüyor musunuz?
· Enam/51
Rablerine toplanacaklarından korkanları Kuran ile uyar. O’ndan başka bir dost ve aracıları yoktur. Umulur ki Allah’tan sakınalar.
Rablerine toplanacaklarından korkanları Kuran ile uyar. O’ndan başka bir dost ve aracıları yoktur. Umulur ki Allah’tan sakınalar.
Edebilir diyen ayetler:
· Taha/109
O gün Rahman’ın izin verdiği ve sözünden hoşnut olduğu kimseden başkasının şefaati fayda vermez.
O gün Rahman’ın izin verdiği ve sözünden hoşnut olduğu kimseden başkasının şefaati fayda vermez.
· Sebe/23
Allah’ın katında, kendisine izin verilenden başka kimse şefaat edemez.
Allah’ın katında, kendisine izin verilenden başka kimse şefaat edemez.
· Meryem/87
Rahman’ın katında bir ahd almış olandan başkası asla şefaatte bulunamıyacaktır.
Rahman’ın katında bir ahd almış olandan başkası asla şefaatte bulunamıyacaktır.
· Zuhruf/86
O’nu bırakıp taptıkları şeyler şefaat edemezler. Ancak bilerek hakka şâhitlik edenler şefaat edebilirler.
O dilediği kişiyi, rahmetinin içine dahil eder. Ve zalimler, onlar için elîm azap hazırladı.İnsan:31
O’nu bırakıp taptıkları şeyler şefaat edemezler. Ancak bilerek hakka şâhitlik edenler şefaat edebilirler.
O dilediği kişiyi, rahmetinin içine dahil eder. Ve zalimler, onlar için elîm azap hazırladı.İnsan:31
Cevap:
Yukarıda bahsedilen şefaati fayda vermeyecek olanlar, Allah Teala dışında ilah edinilen varlıklardır. Dolayısıyla şefaate malik olmayanlar da bunlardır. Aynı şekilde şefaat, belli bir kesim için fayda vermeyecektir. Kendileri için şefaatin fayda vermeyeceği kimselerin“inkârcılar ve zalimler” olduğunu, 7/el-A’râf, 51 vd.; 40/el-Mü’min, 18 gibi ayetlerden öğreniyoruz.
Allah Teala’dan başka şefaatçinin bulunmadığını ifade eden ayetler de, bir kısım varlıklara diğerlerine şefaat etme konumu vermenin münhasıran Allah Teala’ya mahsus bir hüküm ve iş olduğu anlamındadır. Bunu, ( De ki: “Şefaat tümüyle Allah’a aittir. Göklerin ve yerin hükümranlığı O’nundur. Sonra yalnız O’na döndürüleceksiniz.”) (Zümer, 44.) ayetin ifadesinden anlıyoruz.
Bütün bunlar gösteriyor ki, ahirette “şefaat” diye bir şey söz konusu olacak ve Allah’ın izin verdikleri ( başta peygamberimiz) şefaat edebileceklerdir.Bir kısım şefaat talepleri ve beklentileri karşılıksız kalacaktır.
Özet: Şefaat yalnız Allaha aittir.O izin vermezse kimse şefaat edemez.Fakat o dilerse kendi bileceği kişilere şefaat hakkı verebilecek.
RUHU ALLAH MI , MELEK Mİ , MELEKLER Mİ ALIR?
İddianın gücü: Zayıf
İddia:
Bazı ayetlerde insanların canlarını alan olarak tek bir melekten söz edilirken, bazı ayetlerde ise bir çok melekten söz edilmektedir, dolayısıyla iki ayet arasında çelişki vardırSecde suresindeki ayet şöyledir:
De ki: "Size vekil kılınan ölüm meleği, hayatınıza son verecek, sonra Rabbinize döndürülmüş olacaksınız." (32 Secde Suresi - 11)
Ispat 1:
Burada vekil kılınan ölüm meleğinden söz ediliyor. Yani herkesin ölüm meleği bir tanedir. Herkese tek melek vekil kılınmakta ve o melek bizzat canı almaktadır. Bu yüzden buradaki ölüm meleği ifadesi tekil.
Muhammed suresindeki ifade ise şöyledir:
Öyleyse melekler, yüzlerine ve arkalarına vura vura canlarını aldıkları zaman nasıl olacak? (47 Muhammed Suresi - 27)
Ispat 2:
Burada canları alınan bir çok inkarcıdan söz edilmektedir. Onların canlarını alan da bir çok melek vardır. Her biri için vekil kılınmış ölüm meleği farklı olduğu için çoğul bir ifade burada kullanılmıştır.
Cevap:
Bu ayetlerde geçen tekil ve çoğul ifadeyi daha iyi anlamak için şöyle bir cümleyi örnek verebiliriz. “Müdür, tüm öğrencilerin kendi sınıfları için tayin edilmiş öğretmenin( Bu tekildir) yanında durmasını istedi. Öğrenciler de öğretmenlerinin (Bu da çoğuldur) yanına gittiler.”
Görüldüğü gibi ilk öğretmen ifadesi tekil çünkü öğrencilerin yanında durması gereken öğretmen her sınıf için belli ve tek öğretmen. Ama genel olarak çok öğretmen vardır.
Allah’ın canları almasına gelince; tekrar 32 Secde Sure’sinin 11. ayetine geri dönecek olursak bu konu da netliğe kavuşacaktır. Allah ölüm meleklerini canları alması için vekil kıldığını bu ayette bildirilmektedir:
De ki: "Size vekil kılınan ölüm meleği, hayatınıza son verecek, sonra Rabbinize döndürülmüş olacaksınız." (32 Secde Suresi -11)
Özet:
Allah insanların ne zaman öleceğine karar verir. Onların canlarını alan temelde Allah’tır; fakat ölüm melekleri vasıtasıyla canlarını alır.
AHİRET'TE KONUŞMA VAR MI ,YOK MU?
İddianın gücü: Zayıf
İddianın gücü: Zayıf
İddia: Ayetler arasında çelişki var.
Ayetler :
Kimi kimine dönüp sorarlar; (52 Tur Suresi - 25) Kimi kimine yönelmiş olarak birbirlerine soruyorlar: (37 Saffat Suresi -27)
Böylece Sur'a üfürüldüğü zaman artık o gün aralarında soylar (veya soybağları) yoktur ve (üstünlük unsuru olarak soyluluğu veya birbirlerine durumlarını) soruşturmazlar da. (23 Mümminun Suresi -101)
Cevap :
Görüldüğü gibi Cennet halkının birbiriyle konuşmasından ilk iki ayette söz edilirken, Müminun suresinin 101 . ayetinde ise insanların soyları hakkında soruşturma yapmadıkları söylenir. Yani bu ayette insanlar kendi aralarında konuşamazlar diye bir açıklama yoktur. Ayrıca 52/25’te bulunulan ve konuşmanın olduğu yer cennettir. Oysaki 23/101’de henüz cennete girilmemiş sadece sura üfürülmüştür. Sur’a üfürüldükten sonra artık dünyada önemli olarak kabul edilen bir çok değerin hiçbir anlamı kalmayacaktır. Hangi ırktan olduğu, yada ne kadar varlık sahibi olduğu hiç kimse için bir anlam ifade etmez.
Sadece bazı kelimelerdeki benzerlikler kullanılarak ve anlamlar kaydırılarak saptırmalar yapılmaya çalışılsa da, bu iki farklı ayet arasında hiçbir çelişki yoktur.
KIYAMET NE ZAMAN KOPACAK?ALLAH BİLMİYOR MU?
İddianın gücü: Zayıfİddia:
Füssilet-47. Kıyametin ne zaman kopacağına ilişkin bilgi ona (Allah'a) havale edilir.Anlaşılan melekler Allah'tan daha iyi biliyor her şeyi.
Ayetler:
Kıyametin ne zaman kopacağına ilişkin bilgi Allah'a bırakılır. O'nun bilgisi olmadan, meyveler tomurcukarından ve kabuklarından çıkmaz, hiçbir dişi gebe kalamaz ve yavrusunu doğuramaz. O gün Allah onlara: “Benim ortaklarım zannettiğiniz şeyler ve kişiler neredeler şimdi?” diye sorduğunda, onlar da: “İçimizden buna şahitlik yapacak bir kimse bulunmadığını sana arzederiz” derler.Fussilet:47
Cevap :
Ayette kastedilen ,kıyamet saatini yalnız Allah’ın bildiği, kıyamet saati hakkında bilgi istenmesi halinde, bu sorunun cevabının Allah’a bırakılacağıdır.AHİRETTE KİTAP SAĞDAN MI ,SOLDAN MI ,ARKADAN MI VERİLECEK?
İddianın gücü: Zayıf
İddia:Ayetler çelişkilidir.
Ayetler:
Kimin de kitabı ardından verilirse, (84 İnşikak Suresi - 10) Kitabı sol eline verilen ise; o da, der ki: "Bana keşke kitabım verilmeseydi." (69 Hakka Suresi - 25)
Kitabı sağından verilen, "alın okuyun kitabımı..""Çünkü ben hesabıma kavuşacağımı sezmiştim" der.Artık o hoşnut bir hayattadır.Yüksek bir cennettedir. (HAKA/19-22)
Cevap:
İnşikak suresinin 10. ayetinde kitabı ardından verilenlerden söz edilmektedir. Burada cehennem ehlinin kitabının arkalarından uzatıldığı anlaşılmaktadır.
Hakka suresinin 25. ayetinde ise kitabın cehennem ehlinin sol ellerine verileceği söylenmiştir. Bu iki ayet arasında hiç bir çelişki yoktur. Birinde kitabın uzatıldığı yön olan ‘’arkalarından’’ söz edilmekte, diğerinde ise kitabın cehennem ehlinin sol ellerine verilmesinden söz edilmektedir. Yani cehennem ehlinin kitabı arkalarından uzatılarak sol ellerine verilecektir. Çelişki bir yana iki ayette söylenen ifadeler birbirini tamamlamaktadır.
Özet: Cennetliklerin ki sağdan ,cehennemliklerin arka soldan
CENNETTE İÇKİ VAR MI?
Ayet:
Takva sahiplerine va'dedilen cennetin misali (şudur): İçinde bozulmayan sudan ırmaklar, tadı değişmeyen sütten ırmaklar, içenler için lezzet veren şaraptan ırmaklar ve süzme baldan ırmaklar vardır ve orda onlar için meyvelerin her türlüsünden ve Rablerinden bir mağfiret vardır. Hiç (böyle mükafatlanan bir kişi), ateşin içinde ebedi olarak kalan ve bağırsaklarını 'parça parça koparan' kaynar sudan içirilen kimseler gibi olur mu? (Muhammed Suresi - 15)
Cevap:
CENNETTE İÇKİ VARDIR FAKAT BU DÜNYADAKİ ANLAMIYLA SARHOŞLUK VEREN AKLI ALAN BİR TÜR DEĞİLDİR.
Cennetin boyutunu ve durumunu aklımızla algılayamayız.Fakat kurandan çıkarılan sonuca göre cennetin kademeleri ve türleri vardır.
Biz ona iki göz, bir dil ve iki dudak vermedik mi? Ona hak ve bâtıl şeklinde iki yolu göstermedik mi?Beled:8-10
Fakat insan, sarp yokuşu aşamadı. O sarp yokuşun ne olduğunu sen nereden bileceksin? Köle âzat etmektir veya açlık gününde yakını olan bir yetimi, yahut toprakta sürünen bir yoksulu doyurmaktır.Beled:11-16
Sonra iman edenlerden, birbirine sabrı ve merhameti tavsiye edenlerden olmaktır. İşte bunlar ashab-ı meymenedir.Beled:17-18
İddia:İki ayet çelişkili.
Ayet:
Ey iman edenler! Samimi bir tevbe ile Allah'a dönün. Umulur ki Rabbiniz sizin kötülüklerinizi örter. Peygamberi ve Onunla birlikte iman edenleri utandırmayacağı günde Allah sizi, içlerinden ırmaklar akan cennetlere sokar...Tahrim:8
CENNETTE İÇKİ VAR MI?
İddianın gücü: Zayıf
İddia: Dünyada haram olan içki cennette neden helal.Ayet:
Takva sahiplerine va'dedilen cennetin misali (şudur): İçinde bozulmayan sudan ırmaklar, tadı değişmeyen sütten ırmaklar, içenler için lezzet veren şaraptan ırmaklar ve süzme baldan ırmaklar vardır ve orda onlar için meyvelerin her türlüsünden ve Rablerinden bir mağfiret vardır. Hiç (böyle mükafatlanan bir kişi), ateşin içinde ebedi olarak kalan ve bağırsaklarını 'parça parça koparan' kaynar sudan içirilen kimseler gibi olur mu? (Muhammed Suresi - 15)
Kaynağından (doldurulmuş) testiler, ibrikler ve kadehler ki bundan ne başlarını bir ağrı tutar, ne de kendilerinden geçip akılları çelinir. (Vakıa Suresi - 18-19)
Baş ağrısı vermeyen, sarhoş etmeyen, içenlere zevk bahşeden bembeyaz bir kaynaktan doldurulmuş kadehler sunulur.( Saffat 45/47 )
KAÇ CENNET VAR CENNETİN GENİŞLİĞİ NE KADAR?
İddanın gücü : Çok Zayıf
İddia:Ayetlerdeki en farklılığı çelişkidir.
Ayetler:
- Rabbinizden bir bağışlanmaya ve genişliği göklerle yer arası kadar olan, korunanlar için hazırlanmış cennete koşun! 3/133
- (O halde siz), Rabbinizden bir mağfirete ve genişliği, gökle yerin genişliği gibi olup Allah'a ve elçilerine inananlar için hazırlanmış bulunan bir cennete koşun. İşte bu, Allâh'ın dilediğine vereceği lutfudur. Allâh, büyük lutuf sâhibidir .57/21
Cevap :
İddanın gücü : Çok Zayıf
İddia:Ayetlerdeki en farklılığı çelişkidir.
Ayetler:
- Rabbinizden bir bağışlanmaya ve genişliği göklerle yer arası kadar olan, korunanlar için hazırlanmış cennete koşun! 3/133
- (O halde siz), Rabbinizden bir mağfirete ve genişliği, gökle yerin genişliği gibi olup Allah'a ve elçilerine inananlar için hazırlanmış bulunan bir cennete koşun. İşte bu, Allâh'ın dilediğine vereceği lutfudur. Allâh, büyük lutuf sâhibidir .57/21
Cevap :
İki eni olan şekillerde iki enin bir birine eşit olma mecburiyeti yoktur.
1-Cennetü'n-Nâim: "Beni Cennetü'n-Nâim'in varislerinden kıl... " (Şuârâ, 26/85) Ayrıca (bk. el-Mâide, 5/65; et-Tevbe, 9/21; Yunus, 10/9).
2-Cennetü'l-Adn: "Şüphesiz ki, iman edenler ve güzel amel işleyenler yok mu, işte onlar mahlûkatın en hayırlısıdırlar. Onların mükâfâtı Rableri katında And Cennetleridir ki onların altlarından nehirler akar, orada onlar ebedî kalıcıdırlar, Allah onlardan razı olmuştur, onlar da ondan razı olmuşlardır. Bu Rabb'inden korkanlar içindir. " (Beyyine, 98/8, Ayrıca bk. et-Tevbe, 9/72; er-Ra'd, 13/23; en-Nahl, 16/31)
3-Cennetü'l-Firdevs: "Şüphesiz, iman edip güzel amel işleyenler için barınak olarak Firdevs Cennetleri. vardır " (el-Kehf,18/107 ve el-Mü'minun, 23/11).
4-Cennetü'l-Me'vâ: "İman edip güzel amel işleyenlere gelince, onlar için Me'vâ Cennetleri vardır. " (Secde, 32/19 ve En-Necm, 53/15).
5-Dârü's-Selâm: "Halbuki Allah Dârü's-Selâm'a çağırıyor ve O, dilediği kimseleri dosdoğru bir yola hidâyet buyurur. " (Yunus, 10/25 ve el-En'âm, 6/127).
6-Dârü'l-Huld: "O Rab ki, fazlından bizi durulacak yurda (Cennet'e) kondurdu." (Fâtır, 35/35).
ALLAH ŞİRKİ BAĞIŞLAR MI BAĞIŞLAMAZ MI?
İddianın gücü: Zayıf
İddia: Ayetler çelişkilidir.
Bağışlar:
Cehennemde günahkarlar ne yer? Zakkum mu? Darı dikeni mi?
Duhan/ 42-43-44. Doğrusu (cehennemde) günahkarların yiyeceği zakkum ağacıdır; karınlarda suyun kaynaması gibi kaynayan, erimiş maden gibidir.
Gasiye suresi 6. ayeti :Onlar için darı dikeninden başka bir yiyecek yoktur.
Zakkum ağacı diken değildir, darısı da yoktur.Dolayısıyla bu darı zakkum olamaz.Zakkum mu? Darı mı?Her ikisi de olabilirse, neden "Darıdan başka yiyecek yoktur." diye yazıyor?
Ayetler:
Dogrusu gunahkarlarin yiyecegi Zakkum agacidir; karinlarda suyun kaynamasi gibi kaynayan, erimis maden gibidir.Duhan:43:44:45:46
Şimdi ziyafet olarak, cennet ehli için anılan bu nimetler mi daha hayırlı, yoksa zakkum ağacı mı?.Saffat:62
Gerçek şu ki, biz o (Zakkum ağacı)nı zalimler için (“ateşin içinde ağaç mı olur diye”) bir imtihan aracı kıldık. Şüphesiz o, çılgınca yanan ateşin dibinden çıkar. Onun tomurcukları tıpkı şeytanların başlarıdır.Saffat:63:65
Cehennemlikler, ondan yemeye ve karınlarını onunla şişirmeye mahkumdurlar.Saffat:66
Sonra da içimi bu zakkum gibi acı kaynar sular içerler.Saffat:67
2-Cennetü'l-Adn: "Şüphesiz ki, iman edenler ve güzel amel işleyenler yok mu, işte onlar mahlûkatın en hayırlısıdırlar. Onların mükâfâtı Rableri katında And Cennetleridir ki onların altlarından nehirler akar, orada onlar ebedî kalıcıdırlar, Allah onlardan razı olmuştur, onlar da ondan razı olmuşlardır. Bu Rabb'inden korkanlar içindir. " (Beyyine, 98/8, Ayrıca bk. et-Tevbe, 9/72; er-Ra'd, 13/23; en-Nahl, 16/31)
3-Cennetü'l-Firdevs: "Şüphesiz, iman edip güzel amel işleyenler için barınak olarak Firdevs Cennetleri. vardır " (el-Kehf,18/107 ve el-Mü'minun, 23/11).
4-Cennetü'l-Me'vâ: "İman edip güzel amel işleyenlere gelince, onlar için Me'vâ Cennetleri vardır. " (Secde, 32/19 ve En-Necm, 53/15).
5-Dârü's-Selâm: "Halbuki Allah Dârü's-Selâm'a çağırıyor ve O, dilediği kimseleri dosdoğru bir yola hidâyet buyurur. " (Yunus, 10/25 ve el-En'âm, 6/127).
6-Dârü'l-Huld: "O Rab ki, fazlından bizi durulacak yurda (Cennet'e) kondurdu." (Fâtır, 35/35).
ALLAH ŞİRKİ BAĞIŞLAR MI BAĞIŞLAMAZ MI?
İddianın gücü: Zayıf
İddia: Ayetler çelişkilidir.
Bağışlamaz:
Hiç şüphesiz, Allah, kendisine şirk koşanları bağışlamaz. Bunun dışında kalanlar ise, (onlardan) dilediğini bağışlar. Kim Allah'a şirk koşarsa elbette o uzak bir sapıklıkla sapmıştır. (4 Nisa Suresi – 116)
Kitap Ehli, senden kendilerine gökten bir kitap indirmeni istiyor. Musa'dan bundan daha büyüğünü istemişlerdi. Demişlerdi ki: "Bize Allah'ı açıkça göster." Böylece zulümlerinden dolayı onlara yıldırım çarpmıştı. Ardından kendilerine apaçık belgeler geldikten sonra, buzağıyı (ilah) edinmişlerdi. Yine bundan dolayı onları affettik ve Musa'ya apaçık olan ispatlayıcı bir delil verdik. (4 Nisa Suresi – 153)
Cevap:
Burada iki ayrı durum söz konusudur.
Birinci ayettte şirk koşup tövbe etmeden ölenlerden bahsedilmektedir.Böyle ölenler kafir olur ve ebedi cehennemliktirler.
İkici ayette ise şirk koşup henüz ölmeden tövbe edenlerin tövbesinin kabulünden bahsedilmektedir.Tövbe kapısı hep açıktır ve Allah ölmeden tövbe edenleri affedeceğini bildiriyor.
CEHENNEM YİYECEĞİ NEDİR?
İddianın gücü:Orta
İddia:Cehennemde günahkarlar ne yer? Zakkum mu? Darı dikeni mi?
Duhan/ 42-43-44. Doğrusu (cehennemde) günahkarların yiyeceği zakkum ağacıdır; karınlarda suyun kaynaması gibi kaynayan, erimiş maden gibidir.
Gasiye suresi 6. ayeti :Onlar için darı dikeninden başka bir yiyecek yoktur.
Zakkum ağacı diken değildir, darısı da yoktur.Dolayısıyla bu darı zakkum olamaz.Zakkum mu? Darı mı?Her ikisi de olabilirse, neden "Darıdan başka yiyecek yoktur." diye yazıyor?
Ayetler:
Dogrusu gunahkarlarin yiyecegi Zakkum agacidir; karinlarda suyun kaynamasi gibi kaynayan, erimis maden gibidir.Duhan:43:44:45:46
Gerçek şu ki, biz o (Zakkum ağacı)nı zalimler için (“ateşin içinde ağaç mı olur diye”) bir imtihan aracı kıldık. Şüphesiz o, çılgınca yanan ateşin dibinden çıkar. Onun tomurcukları tıpkı şeytanların başlarıdır.Saffat:63:65
Cehennemlikler, ondan yemeye ve karınlarını onunla şişirmeye mahkumdurlar.Saffat:66
Sonra da içimi bu zakkum gibi acı kaynar sular içerler.Saffat:67
Hiçbir yiyecekleri yok, kuru dikenlerden(min darın) başka.Ğaşiye:6
Ayette geçen zakkum dünyadaki zakkum değildir.Çünkü o bir cehennem ağacı olarak tavsir edilmiştir.Ve aynı zamanda pis kokulu ve dikenli olduğunu anlıyoruz.
Cevap :
min darîın: (acı, pis kokulu dikenli ağaçtan) kelimesi kasıtlı olarak çarpıtılmıştır.Ayette geçen zakkum dünyadaki zakkum değildir.Çünkü o bir cehennem ağacı olarak tavsir edilmiştir.Ve aynı zamanda pis kokulu ve dikenli olduğunu anlıyoruz.
KIYAMET GÜNÜ İNSANLAR KAÇ SINIF: 2'Mİ , 3'MÜ?
İddianın gücü:Orta
İddia:
Kıyamette insanların üç sınıf olacağı Vakıa suresinde bildirilirken, Beled suresinde iki sınıf olacağı bildiriliyor. Bu çelişki değil mi?
Ayetler:İddia:
Kıyamette insanların üç sınıf olacağı Vakıa suresinde bildirilirken, Beled suresinde iki sınıf olacağı bildiriliyor. Bu çelişki değil mi?
Biz ona iki göz, bir dil ve iki dudak vermedik mi? Ona hak ve bâtıl şeklinde iki yolu göstermedik mi?Beled:8-10
Fakat insan, sarp yokuşu aşamadı. O sarp yokuşun ne olduğunu sen nereden bileceksin? Köle âzat etmektir veya açlık gününde yakını olan bir yetimi, yahut toprakta sürünen bir yoksulu doyurmaktır.Beled:11-16
Sonra iman edenlerden, birbirine sabrı ve merhameti tavsiye edenlerden olmaktır. İşte bunlar ashab-ı meymenedir.Beled:17-18
İşaretlerimizi inkâr edenler ise, onlar ashab-ı meş'emedir.Cezaları, kapıları üzerine sımsıkı kapatılmış bir ateştir.Beled:19-20
Yer şiddetle sarsıldığında, dağlar paramparça olup, etrafa saçılan toz haline geldiğinde ve sizler de üç sınıfa ayrıldığınızda.Vakıa:4:7
İşte o "Ashab-ı Meymene", ne (kutludur o) "Ashab-ı Meymene".Vakıa:8
Sabikun:
Öne geçenlerdir, öne çıkanlardır, öncülerdir.
Yer şiddetle sarsıldığında, dağlar paramparça olup, etrafa saçılan toz haline geldiğinde ve sizler de üç sınıfa ayrıldığınızda.Vakıa:4:7
İşte o "Ashab-ı Meymene", ne (kutludur o) "Ashab-ı Meymene".Vakıa:8
"Ashab-ı Meş'eme" ne (mutsuz ve uğursuzdur o) "Ashab-ı Meş'eme".Vakıa:9
Ve sabikunlar (hayırlarda yarışıp ileri geçenler,öncüler), sabikunlar.Vakıa:10
Naim cennetlerinde Allah'a en çok yaklaştırılmış olanlar işte bunlardır.Vakıa:11:12
(Onlar), evvelkilerden bir ümmettir.Ve (onların) birazı sonrakilerdendir.Vakıa:13:14
Cevap :
Ashabu'l-meymene:
a) Kitapları sağ taraflarından verilenler
b) Yüksek makam
c) Uğurlu
d) Bahtiyar
e) Mes'ud
f) Doğruyu bulanlar
g) Doğruluk - dürüstlük
h) Adem'in sağındakiler
i) Arş'ın sağındakiler
i) Cennete girecekler
k) Müslüman çocuklar
Ve sabikunlar (hayırlarda yarışıp ileri geçenler,öncüler), sabikunlar.Vakıa:10
Naim cennetlerinde Allah'a en çok yaklaştırılmış olanlar işte bunlardır.Vakıa:11:12
(Onlar), evvelkilerden bir ümmettir.Ve (onların) birazı sonrakilerdendir.Vakıa:13:14
Cevap :
Ashabu'l-meymene:
a) Kitapları sağ taraflarından verilenler
b) Yüksek makam
c) Uğurlu
d) Bahtiyar
e) Mes'ud
f) Doğruyu bulanlar
g) Doğruluk - dürüstlük
h) Adem'in sağındakiler
i) Arş'ın sağındakiler
i) Cennete girecekler
k) Müslüman çocuklar
Öne geçenlerdir, öne çıkanlardır, öncülerdir.
Ashabu'l-meş'eme:
a) Kitapları sol taraflarından verilenler
b) Düşük mertebe
c) Uğursuzluk
d) Talihsizlik
e) Bedbaht
f) Eğrilik
g) Kötülük
Beled suresinde cennetlikler ve cehennemlikler tarif edilmiştir ve cennete gitmek için gereken zor yollar anlatılmıştır.Veled suresinde ise Ashabı Meymene'nin (cennetliklerin) detaylarından bahsedilmiştir.Detaylandırma artırılmış olsaydı cennete ve cehenneme gideceklerin daha fazla bölümleri olduğu da görülürdü.(Bu yazı Allahdostuseyyid tarafından hazırlanmıştır)
a) Kitapları sol taraflarından verilenler
b) Düşük mertebe
c) Uğursuzluk
d) Talihsizlik
e) Bedbaht
f) Eğrilik
g) Kötülük
Beled suresinde cennetlikler ve cehennemlikler tarif edilmiştir ve cennete gitmek için gereken zor yollar anlatılmıştır.Veled suresinde ise Ashabı Meymene'nin (cennetliklerin) detaylarından bahsedilmiştir.Detaylandırma artırılmış olsaydı cennete ve cehenneme gideceklerin daha fazla bölümleri olduğu da görülürdü.(Bu yazı Allahdostuseyyid tarafından hazırlanmıştır)
MÜSLÜMANLAR CEHENNEM'DE YANACAK MI? YANMAYACAK MI? CEHENNEMDE MÜSLÜMANLARIN DURUMU !
İddianın gücü: Zayıfİddia:İki ayet çelişkili.
Ayet:
Ey iman edenler! Samimi bir tevbe ile Allah'a dönün. Umulur ki Rabbiniz sizin kötülüklerinizi örter. Peygamberi ve Onunla birlikte iman edenleri utandırmayacağı günde Allah sizi, içlerinden ırmaklar akan cennetlere sokar...Tahrim:8
Sonra takva sahiplerini kurtaracağız. Ve zalimleri, diz üstü çökmüş olarak bırakacağız.Meryem:71:72
Ey Rabbimiz! Şüphesiz sen kimi cehennem ateşine koyarsan, elbette onu rezil ve rüsvay edersin. Zalimler için hiçbir yardımcı da bulunmaz.Ali İmran:172
Allah, inananların yardımcısıdır ve şüphe yok ki kâfirlerin yardımcısı yoktur.Muhammed:11
Cevap:
Ayetler ve Kuran'ın diğer ayetleri birlikte düşünüldüğünde hiç bir çelişki yoktur:
Müslümanlardan günahı çok olanlar ve Kafirler ayrı ayrı cehenneme girecekler.Fakat Allah müminlerin yardımcısıdır(velisidir).İman edenleri utandırmayacak fakat kafirleri rezil edecektir.Müslümanlar Allah'ın affıyla cehennemi görüp yanmadan çıkarken, kafirler cehennemde ebedi kalacaktır.Müslümanlar için de kul hakları aftan müstesnadır!
DİĞER DİNLERDEN OLANLAR VE İYİ İŞLER YAPANLAR CENNETE GİDEBİLECEK Mİ?
http://ayetlerden.blogspot.com.tr/p/teblig-cihad-diger-dinler-celiski.html
ALLAH'IN CEHENNEMİ İNSAN VE CİNLERLE DOLDURACAĞINA DAİR SÖZ VERMESİ
Cevap:
Ayetler ve Kuran'ın diğer ayetleri birlikte düşünüldüğünde hiç bir çelişki yoktur:
Müslümanlardan günahı çok olanlar ve Kafirler ayrı ayrı cehenneme girecekler.Fakat Allah müminlerin yardımcısıdır(velisidir).İman edenleri utandırmayacak fakat kafirleri rezil edecektir.Müslümanlar Allah'ın affıyla cehennemi görüp yanmadan çıkarken, kafirler cehennemde ebedi kalacaktır.Müslümanlar için de kul hakları aftan müstesnadır!
DİĞER DİNLERDEN OLANLAR VE İYİ İŞLER YAPANLAR CENNETE GİDEBİLECEK Mİ?
http://ayetlerden.blogspot.com.tr/p/teblig-cihad-diger-dinler-celiski.html